Moraine Lake

15 september 2019 - Moraine Lake, Canada

Welcome to Canada!

Na maanden aftellen zijn we eindelijk in Canada. Onze eerste dag en nacht hebben we achter de rug.

Maar eerst zullen we jullie vertellen hoe de vlucht en dergelijke is gegaan. Goed…de vlucht….nadat we ons genesteld hadden op onze stoelen en we eens om ons heen gingen kijken, keken we in de ogen van diverse 2-3 jarigen…😯. We hoopten maar dat deze wurmpjes snel in slaap zouden vallen zodat we van een rustige vlucht konden genieten. Nou, de motoren waren nog maar net gestart en toen begon de eerste al te krijsen. De gedurende de rit over de startbaan werden dit er al meer, dus dit beloofde wat. Terwijl de gezichtjes van deze lieverdjes steeds roder werden van boosheid, werden wij steeds witter rond de neus. We liegen niet als we zeggen dat van de vlucht van 9,5 uur en het misschien 1 uur stil is geweest. In Calgary hebben we snel afscheid genomen van deze wereldleiders in de dop en gingen we snel naar de douane. Calgary heeft een heel moderne paspoortcontrole. Je meldt je bij een zuil, klikt op Nederlands, je scant je paspoort, geeft wat antwoorden op een paar vragen, de zuil neemt een foto van je en spuugt een printje uit met je foto. Met dit printje wandel je naar een meneer, die kijkt of de foto een beetje op je lijkt, geeft het printje weer terug en na 3 meter geef je dit printje af aan een andere meneer. Binnen 10 minuten waren we door de controle. Ook de koffers waren er heel snel dus konden we de auto ophalen. Dit duurde helaas wel wat langer waardoor we pas om 18.30 gingen rijden. Maar…we hebben een gratis upgrade gekregen en kregen een grote Dodge mee. De rit zou 2,5 uur duren waardoor we het laatste half uur we op een pikdonkere weg reden. Straatlantaarns houden ze hier niet zo van. Wat wel logisch is natuurlijk, want we zitten midden in het national park met veel wildlife. Maar gelukkig hebben we de lodge gevonden en konden we lekker gaan slapen… ja, jammer joh…jetlag…😭.

Zaterdag zijn we eerst naar Banff gereden en hebben daar een tijdje doorgebracht. Banff is een gezellig stadje met veel souvenirwinkels. In de winter is het een geliefd wintersportgebied. Daarna zijn we naar Johnston Canyon gegaan waar we een wandeling van een uur hebben gedaan langs 2 watervallen. Erg mooi. In het hotel gegeten en nu gaan we zo naar bed, want we hebben nog wat slaap in te halen.

Morgen gaan we weer verder reizen en uiteraard vertellen we jullie daar later meer over.

Groetjes,
Inge, Tina en Mieke

1. Peter & Joke:
    15 september 2019
    Prachtige foto's en leuk verslag! We wensen jullie een fantastisch vervolg en blijven uiteraard de blog volgen. Lieve groeten!
  2. Marco:
    Ik stel voor geen kinderen tot 6 jaar meer mee op vluchten😅
    Hey, geniet lekker van jullie vakantie.
  3. Ria:
    15 september 2019
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie én heel veel plezier dames. Mooie foto`s hebben al gemaakt! ... en kijk uit naar het volgende verhaal.
  4. Henk:
    15 september 2019
    volgende keer gewoon lekker mee blèren
  5. Diana:
    15 september 2019
    Ziet er al mooi uit! Geniet ze verder.
  6. Marlies:
    16 september 2019
    Volgende keer mij maar meenemen als volleerde nanny had ik ze in 10 minuten allemaal stil. Ik denk na dit debacle verloopt alles van een leien dakje. Geniet van jullie vakantie en door jullie prachtige foto's en verhalen geniet ik een beetje mee.