Victoria en Vancouver

4 oktober 2019 - Vancouver, Canada

Dinsdag zijn we dus opnieuw op een bootje gestapt, een snelle zodiac. We kregen allemaal een reddingspak  aan en daarna gingen we op zoek naar…orca's! In een zodiac kunnen 12 mensen en er werd verteld dat diegenen die voorin zaten de meeste klappen opvingen van het gebons op het water. Jullie kunnen vast wel raden waar wij zaten... Na 10 minuten langzaam varen zette skipper Mike de gashendel vol open en schoten we over het water. In het begin was het nog goed te doen maar op een gegeven moment vond skipper Mike het lollig om met hoge snelheid vlak achter het kielzog van een heel groot schip langs te varen waardoor wij ongeveer, voor ons gevoel dan, een meter boven ons stoel hingen en ook weer een meter naar beneden stortten. En dat herhaalde zich nog een paar keer tot we uit de golven van dat schip waren. Bedankt skipper. Na een tijd varen zagen we 2 bultruggen zwemmen. Vorig jaar in Australië hebben we deze ook gezien, maar deze 2 waren veel dichter bij en lieten prachtig hun staart zien als ze weer voor 8 minuten onderdoken. Hier zijn we een tijdje gebleven en daarna gingen we weer verder op zoek naar de orca's.  Na weer een tijdje sjezen over het water kwamen we bij een paar rotsen waar zeehonden en zeeleeuwen waren. De zeeleeuwen waar zeer luidruchtig, kijk maar naar de video. Daarna gingen we er weer als een haas vandoor op zoek naar…orca's. Nou ja, helaas hebben we de orca’s nooit gevonden maar we hadden een te gekke ochtend.  Met zo’n zodiac varen is al een hele belevenis op zich.

Vlak bij de opstapplaats voor de zodiac was ook een luchthaven voor alleen watervliegtuigen. De hele dag was het dan ook druk met aankomende en vertrekkende vliegtuigjes waar maximaal 15 personen in kunnen. Ze gaan o.a. naar Vancouver, Whistler maar ook naar Seattle. ’s Middags hebben we Victoria verder bekeken, maar het is niet echt een mooie stad. Op een gegeven moment kwamen we wel langs een hotel waar filmopnames werden gemaakt voor een Hallmark film. Daar zijn we even blijven kijken. Daarna zijn we maar op een terras bij de kade gaan zitten en noodgedwongen aan de cocktails gegaan.

Woensdag hebben we Vancouver Island weer verlaten en zijn we met de ferry naar Vancouver gevaren, onze laatste stop deze vakantie. ’s Middags hebben we Vancouver al een beetje verkend en kwamen uiteindelijk bij de kade uit. En ook hier was een luchthaven voor watervliegtuigjes. Erg leuk om het komen en gaan van deze vliegtuigen te bekijken.

Donderdag hadden we een fanatieke ochtend, we hadden namelijk onze fietstocht door Stanley Park. Om 10 uur vertrokken we onder leiding van gids David. Hij heeft ons in een beetje regenachtig weer door het park geleid en op diverse plekken kregen we uitleg. Ons manco is alleen dat we altijd vooraan willen fietsen, we houden niet zo van slakken op een fiets, dus Tina dacht even snel iemand in te halen. Alleen daar was deze dame niet op berekend dus ze begon te slingeren waardoor Tina besloot om de plantjes maar weer eens van dichtbij te bekijken. Mieke was nog even bang dat ze ook de waterplanten van dichtbij wilde bekijken, maar daar had Tina niet zo’n zin in. Resultaat is wel een ei en een blauwe plek op haar been, gelukkig is de schade niet al te groot. Om 13.00 uur waren we weer terug bij de shop.

In de middag hadden we onze laatste activiteit deze vakantie: Fly over Canada. Dit was echt geweldig. Je zit in een stoel die beweegt en kijkt naar een heel groot scherm. Op dit scherm vlieg je over allerlei landschappen, watervallen, meren en steden van Canada. Alsof je daar dus echt vliegt. Prachtig. Als je nieuwsgierig bent moet je even op het volgende filmpje even bekijken: https://youtu.be/jMTxec_LUhg.

Tijdens de lunch hadden we al gezien dat het restaurant waar we zaten de cocktail Pisco Sour op de kaart had staan. Nou moeten jullie weten dat dit onze favoriete cocktail was in...Peru! Na onze vlucht over Canada zijn we toch nog maar even terug gegaan om dit goddelijke drankje te bestellen...mmmmmm.

Nog een weetje over Tina: zo goed als elke ochtend, zo rond een uurtje of 7, vertrok Tina naar de gym om de uurtje te gaan sporten. Mieke en Inge draaiden zich dan nog een keer lekker om. Nou moest ze meestal wel een stukje lopen voor de gym, maar het laatste hotel was zo aardig om een gym te bouwen naast onze hotelkamer. We hebben Tina nog nooit zo blij gezien.

Nu zijn we even in de hotelkamer. We hebben ons net ingecheckt voor het vliegtuig en gaan zo voor de laatste keer uit eten in Canada. Wat was dit weer een geweldige vakantie. We hebben van het begin tot het eind genoten. De auto is zeer goed bevallen. We waren erg blij met de upgrade. Ook hadden we internetradio, zodat we de hele vakantie naar een zender hebben kunnen luisteren die mellow classic rock uitzond, denk aan The Eagles, Bob Dylan, Simon & Garfunkel, Fleetwood Mac, The Player. Tina is bijgespijkerd in haar kennis van de sixties en seventies.

We hopen dat jullie een beetje met ons meegenoten hebben via de verhalen en de foto's. Morgen om 16.25 uur vertrekt ons vliegtuig en zaterdag om 11.00 uur landen we weer op Schiphol.

Tot gauw!
Inge, Tina en Mieke

1. Marco:
    4 oktober 2019
    Leuk verhaal weer dames. Goede reis terug. Is snel gegaan.
  2. Peter & Joke:
    4 oktober 2019
    Bedankt voor de leuke verslagen! Ook wij hebben genoten. Prettige vlucht gewenst en tot gauw in ons regenachtige kikkerlandje! 👋
  3. Sandra:
    4 oktober 2019
    Goede reis terug naar Nederland. Het was leuk om vanaf een afstandje 😊 Jullie avonturen in woord en beeld te mogen volgen.
  4. Froukje:
    4 oktober 2019
    Dames ik heb zo genoten en meegeleefd bij het lezen van jullie avonturen in Canada. Wens jullie goede reis naar huis terug. ;-))))))))
  5. Ria:
    4 oktober 2019
    Genoten van jullie mooie verhalen, foto`s en video`s! Bedankt :-)
  6. Henk:
    7 oktober 2019