Whistler en Parksville

28 september 2019 - Tofino, Canada

Zoals gezegd hadden we dinsdag dus een lange reisdag naar Whistler. Gelukkig hadden we goed weer, geen regen. Dit was wel fijn omdat we de bergen in gingen met veel slingerweggetjes. Maar Inge heeft ons weer veilig boven gebracht. Whistler is een toeristisch plaatsje waar in 2010 een gedeelte van de olympische spelen plaats vond. Uiteraard zie je dit duidelijk terug, zoals bijvoorbeeld de olympische ringen. In Whistler is een aparte afdaling voor mountainbikers. Ze gooien hun fiets in de kabelbaan, gaan zelf in de stoeltjes erachter zitten en gaan naar boven. Ze kunnen tot halverwege of helemaal naar boven. De hele goeie doen er een half uur over om van helemaal boven weer naar beneden te komen, de minder goeie kunnen er uren over doen. Eigenlijk zouden we in Whistler naar boven gaan met de ‘sea to the sky’  gondola. We kregen echter in Nederland al bericht dat de kabelbaan vernield was door vandalen die de kabel hadden doorgesneden waardoor diverse cabines op de grond lagen. Gelukkig was de kabelbaan op dat moment niet in gebruik. Daarvoor in de plaats hebben een leuke wandeling gemaakt van ongeveer 10 kilometer rond een meer.  O ja, en we zagen ook nog een beer op een golfbaan lopen....In Whistler hebben nog wat aankopen gedaan. Nu komt er een quizvraag: zie de foto van ons met shirts en trui. Wie heeft welk kledingstuk gekocht?

Donderdag hebben we het vaste land verlaten en zijn we met de ferrie naar Vancouver Island gegaan. De eerste stop was Parksville. Hier zijn we maar één nacht gebleven. Na Parksville zijn we verder gereden naar Tofino. Een leuke rit. Eerst zijn we gestopt bij een Wildlife opvang. Hier worden beesten opgevangen die niet meer los gelaten kunnen worden, zoals uilen, raven en schildpadden. Verder ook nog een stop gemaakt bij een meer, het was tenslotte mooi weer….ja, dus niet. Op een gegeven moment begon het te onweren,  we gingen iets sneller te lopen, maar toen begon het ook nog  te hagelen en te regenen. Gelukkig konden we ergens schuilen….

In Tofino hebben we eindelijk weer eens een huisje. Hier kunnen we ook koken dus vandaag weer eens aardappels, bloemkool en vis gegeten. Lekkurrr..

Morgen staan er weer andere spannende dingen op het programma. Wordt vervolgd!

1. Peter & Joke:
    28 september 2019
    Wederom een goed verhaal en toffe foto's!! Wat hebben jullie er al veel km's op zitten! Wat betreft de shirts: Mieke zwart, Inge donkergrijs en Tina lichtgrijs 😉
    Speciaal voor Mieke: AZ heeft uit bij Feijenoord met 0-3 gewonnen! 👏
    Veel plezier nog allemaal...
  2. Inge, Tina en Mieke's reisblog:
    29 september 2019
    Fout 😉
  3. Diana:
    28 september 2019
    Super om weer jullie verhaal te lezen!