Edmonton en Rainbow Falls Tour

25 september 2019 - Edmonton, Canada

Edmonton en Rainbow Falls Tour.

Donderdag zijn we naar Beaumont gegaan, een klein plaatsje bij Edmonton. Hier wonen Mirjam (een vriendin van Mieke) en haar man. Zij zijn een aantal jaar geleden geëmigreerd naar Canada en dit was natuurlijk een mooie gelegenheid om elkaar weer eens te zien. De rit er naar toe duurde 4 uur en was best wel een saaie rit. We lieten de Rockies achter ons en het landschap werd een stuk vlakker. Vrijdag zijn we naar Edmonton gegaan. Edmonton is de hoofdstad van de provincie Alberta, en is de 5e stad van Canada. We zijn eerst naar een plek gereden waar we zicht hadden op de skyline van Edmonton. Daarna zijn we op speciaal verzoek van Tina naar een tentje gegaan waar ze prachtige gebakjes verkopen. Dit tentje heet Swiss 2 go. De gebakjes zijn echte kunstwerken en gelukkig ook erg lekker. Na deze lekkere hapjes zijn we naar The Mall gegaan. Jullie denken natuurlijk dat we daar heen gingen om te shoppen, nou, ook wel, maar dat was eigenlijk bijzaak. Naast 800 winkels heeft dit winkelcentrum ook een midgetgolfbaan, een bioscoop, een groot piratenschip, een zeeleeuwenshow, een casino, een waterpark en het attractiepark Galaxyland. Dit allemaal onder één dak. Je kijkt echt je ogen uit. O ja, en we hebben ook alle drie nog sneakers gekocht, en Inge ook nog een t-shirt. Het is dat we niet kon de slagen voor een Levi spijkerbroek, anders… ook scheelde het weinig of Tina en Mieke hadden het winkelcentrum nooit verlaten, en dat dankzij Inge… Zaterdag zijn we weer teruggereden naar Jasper. Deze rit was wat minder saai omdat we nu richting de Rockies reden, hierdoor was het uitzicht een stuk mooier.

Zondag gingen we op weg naar onze volgende stop. Een lodge midden in de natuur. Helaas hadden we nogal wat regen onderweg dus we hebben weinig stops gemaakt. Wel kwamen we onderweg onze eerste beer tegen, de zwarte beer. Deze liep vlak langs de weg. Hij had het druk met eten, want de beren moeten zichzelf vetmesten voor de winterslaap.

Maandag hadden we een tour geboekt, The Rainbow Fall Tour. Helaas hebben we geen rainbow gezien want het weer was niet denderend…..’s morgens viel het nog mee, maar ’s middags kwam het met bakken uit de lucht. De groep bestond uit 7 personen, totaal dus 6 Nederlanders en ‘n Belg. En allemaal geboekt via Jan Doets. We startten de tour in een boot, die gelukkig een afdakje had. We maakten een paar stops bij watervallen, nog een bald eagle gezien, en rond de middag stopten we op een heel klein strandje. Hier maakten we eerst nog een kleine wandeling naar een waterval en toen we terug waren had gids Raymond een lunch gemaakt. Hier zaten we gelukkig droog. Er stond eigenlijk een kanotochtje op de planning, maar die hebben we maar overgeslagen. Na de lunch zijn we weer terug gevaren. Ondanks de regen was het een erg leuke dag. De gids was erg goed, legde veel uit, hield alles goed in de gaten. ’s Avonds hebben we gezellig met alle andere gasten gedineerd bij kaarslicht. Niet omdat we met z’n allen zo romantisch waren, maar de stroom was uitgevallen in het hele park. Dit heeft tot ongeveer half 11 geduurd.

Dinsdag hadden we onze langste reisdag deze vakantie. We zouden er ongeveer 6 a 7 uur over doen. Voor we op weg gingen hebben we eerst nog 2 watervallen bekeken vlak bij onze overnachting. Volgens de medewerkster van onze overnachting moesten we deze echt gezien hebben. En we geven het toe: ze had gelijk. Vooral Dawson’s Fall was werkelijk prachtig! Daarna zijn we op weg gegaan naar Whistler. Hier vertellen we volgende keer weer over.

See you next time!

1. Sabine de Breij:
    25 september 2019
    Niet omdat we met z’n allen zo romantisch waren, maar de stroom was uitgevallen in het hele park. 🤣🤣🤣🤣
  2. Inge, Tina en Mieke's reisblog:
    🤗🤗
  3. Peter & Joke:
    25 september 2019
    Prachtige foto's! Vooral die beer is indrukwekkend... en de watervallen zijn ook erg mooi! En welke schoenen zijn van wie? 😉😁
  4. Inge, Tina en Mieke's reisblog:
    26 september 2019
    Ik heb de saaie witte, je kent me toch 🤣🤣
  5. Ria:
    25 september 2019
    Mooie foto's. Vooral de zee arend heeft voor mij een hoog wow gehalte. Betreft de nieuwe speakers. ... De Nike's zijn vast van Inge 😉
  6. Inge, Tina en Mieke's reisblog:
    Ria, het zijn alleen maar Nike’s. Welke zijn dan van mij....... Inge
  7. Tiny Anné:
    1 oktober 2019
    super mooie foto's, prachtige natuur, maar wel brrrrrr....