Tofino

1 oktober 2019 - Tofino, Canada

Zaterdag moesten we vroeg op, voor de eerste keer deze vakantie moesten we zelfs de wekker zetten, want we gingen op berenjacht! Om half 8 vertrok ons bootje. De beren wonen namelijk op eilanden die alleen te benaderen zijn met een boot.  Na ongeveer 40 minuten gingen we langzamer varen want er zou wel eens een beer kunnen zijn…en ja hoor, daar was ze! Een volwassen vrouwtje. De beren zijn gewend aan het geluid van de boten, we moesten wel stil zijn want ze zijn niet gewend aan stemmen.  Het vrouwtje ging gelukkig gewoon door met eten zoeken, zonder op ons te letten. Dat was mooi om te zien. Na een tijdje zijn we verder gevaren en zagen we nog een 2e beer. Ook deze was druk bezig met eten zoeken, ze zijn zich namelijk vet aan het mesten voor de winter. Na ongeveer 2,5 uur waren we weer terug in de haven. Terug bij ons huisje gingen we nog even heerlijk in onze privé hot tub die in ons tuintje staat. Verder hebben we niet zoveel meer gedaan. Beetje geluierd, nog een stukje gewandeld over het strand en ’s avonds weer lekker in ons ons huisje gegeten: aardappels, vis en sla.

Zondag besloten we een wandeling te maken. Het was een prachtige wandeling door een bos en daarna eindigend op het strand. Hier hebben we een tijdje doorgebracht, heerlijk in het zonnetje en genietend van de rust. Bij de video's zien jullie een heel klein filmpje van de wandeling. Op de terugweg zijn we nog langs een monument gegaan. Deze is ter ere van de Canadese lichte infanterie van het 2e bataljon Princess Patricia, die tijdens de Koreaanse oorlog diende. Bij dit monument was ook een prachtig uitzicht over het nationaal park. Toen we weer terug bij ons huisje waren zijn we nog een keer in onze hot tub gegaan.

Maandag hadden we weer een reisdag, van ongeveer 5 uur deze keer. We gingen namelijk van het westen naar het oosten van Vancouver Island, naar Victoria. Victoria is de hoofdstad van de provincie British Columbia. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij een bos, waar gigantische Douglas-sparren staan. Hier kunnen bezoekers wandelen door een netwerk van paden in de schaduw van torenhoge oude Douglas-sparren, majestueuze pilaren onaangeroerd door de moderne wereld - sommige meer dan 800 jaar oud.

Nog even over het weer, daar hebben we het nog niet echt over gehad. In het begin van onze vakantie hadden we niet zo’n mooi weer, regenachtig en best wel fris. Vanaf Whistler werd het weer steeds beter, zonnetje, wolkjes en droog. (op een enkel buitje na). Hier op Vancouver Island mogen we niet klagen. Strakblauwe lucht, volop zon en gemiddeld 16 graden, maar in het zonnetje voelt het warmer aan. Heerlijk!

Morgen gaan we weer met een bootje varen, maar daar vertellen we volgende keer weer over. Donderdagavond plaatsen we ons laatste verslag, want vrijdag stappen we alweer in het vliegtuig...